lunes, 11 de junio de 2012

Money & Currency


Money

Definition: Money is a good that acts as a médium of exchange in transactions. Classically it is said that money acts as a unit of account a store of value, and a médium of exchange. Most authors find that the first two are nonessential propeties that follow from the third. in fact , other goods are often better than money at begin intertemporal stores of value, since most monies degrade in value over time through inflation or the overthrow of goverments.


Also is any object or record that is generally accepted as payment for goods and services and repayment of debts in a given socio-economic context or country.The main functions of money are distinguiste as: a médium of exchange; a unir of account; a store of value; and occasionally in the past, a standard of deferred payment.Any kind of object or secure verificable récord that fulfills these functions can serve as money.
Money is historically an emergent market phenomena establishing a commodity money, but nearly all contemporary money systems are based on fíat money. Fiat money is without intrinsic use value as a physucal commodity, and derives its value by being  declares by a government to be legal tender; that is, it must be accepted as a form of payment within the boundaries of the country, for "all debts, public and private".
The money supply of a country  consists of currency (banknotes and coins) and bank money ( the balance held in checking accounts and savings accounts).Bank money usually forms by far largest part of money supply.

Do you know something about currancy ?

Well currancy is the value of the money of your country.
In economics, currancy refers to a generally accepted médium of exchange. These are usually the coins and banknotes of a particular government, wich comprise the physical aspects of a nation's money supply. The other part of a nation's money supply consists of bank deposits (sometimes called deposit money), ownership of which can be transferred by means of cheques, debut cards, or other forms of money transfer. Deposit money and currency are money in the sense that both are acceptable as a menas of payment.

Direct exchange of commodities such as precios metals, furs grain, etc. in early human societies lead to the first money proper in early civilizations. Until modern times,precios metals such as gold or silver typically were used to retan the commodity nature of the store of value function of money. However, nearly all contemporary monetary systems are based on fíat money. Usually, a government declares its currency (including notes and coins issued by the central bank ) to be legal tender, making it unlawful to not accept it as a means of repayment for al debts, public and private. In major modern economices such as those of the United States or the Euro Zone, most money is electronic but the "currency" of these politices may, depending on contexto, include all money or just specie.









Dinero
(del latín denarius o denario, moneda romana) es todo medio de intercambio común y generalmente aceptado por una sociedad que es usado para el pago de bienes (mercancías), servicios, y de cualquier tipo de obligaciones. Actualmente, el tipo de dinero que manejamos en el día a día es dinero fiduciario.


El dinero permite el intercambio de bienes y servicios en una economía de una manera más sencilla que el trueque. Por tanto, para que un bien pueda ser calificado como dinero se deben de satisfacer los siguientes tres criterios y que son las tres principales funciones que cumple el dinero en un sistema económico moderno:
  1. Medio de intercambio: para evitar las ineficiencias de un sistema del trueque. Cuando un bien es requerido con el solo propósito de usarlo para ser intercambiado por otras cosas, posee esta propiedad. Por ejemplo, pocas personas conservan billetes para colección. En cambio, la mayoría de las personas los conservan por la posibilidad de intercambiarlos cuando lo deseen por otros bienes. Además, el dinero debe ser un bien ligero y fácil de almacenar y de transportar.
  1. Unidad contable: Cuando el valor de un bien es utilizado con frecuencia para medir y comparar el valor de otros bienes o cuando su valor es utilizado para denominar deudas, se dice que el bien posee esta propiedad. Por ejemplo, si los miembros de una cultura se inclinan por medir el valor de las cosas en referencia a las cabras, las cabras serían la principal unidad contable. Un caballo podría costar 10 cabras y una cabaña unas 45 cabras. La unidad de cuenta significa que es la unidad de medida que se utiliza en una economía para fijar los precios.
  2. Conservación de valor: Cuando un bien es adquirido con el objetivo de conservar el valor comercial para futuro intercambio, entonces se dice que es utilizado como un depósito de valor. En el ejemplo anterior, una cabra tendría un problema a la hora de servir como dinero, puesto que es un bien perecedero: con el tiempo muere. Otros materiales, como el oro y la plata, conservan sus propiedades a pesar del paso del tiempo. Es un medio de acumulación o atesoramiento. El dinero, como representante de la riqueza, tiene el poder de comprar cualquier mercancía y se puede guardar en cualquier cantidad. En otras palabras, la función de atesoramiento sólo puede realizarla el dinero de pleno valor: monedas y lingotes de oro, piedras preciosas, objetos de oro, etc. El bien escogido como medio de acumulación debe ser siempre algo que pueda guardarse durante largos periodos sin que se deteriore. El dinero es un depósito de valor pero no el único, cualquier activo que mantenga su poder adquisitivo a lo largo de tiempo servirá como depósito de valor.
Además de los puntos anteriores, el dinero debe de ser reconocido por la sociedad que lo usa, permitiendo su identificación y valoración de una forma clara.
El dinero, tal como lo conocemos hoy (billetes y monedas sin valor propio), debe estar avalado  o certificado por la entidad emisora. Actualmente son los gobiernos, a través de las leyes, quienes determinan cual es el tipo de dinero de curso legal, pero son otras entidades, como los bancos centrales (Banco Central ) y las casas de la monedas, los que se encargan, primero, de regular y controlar la política monetaria  de una economía, y segundo, de crear las monedas y billetes según la demanda y la necesidad de tener dinero físico.
Sintetizando, podemos afirmar que el dinero es un activo neutro que sirve de plataforma intermedia para intercambiar bienes y servicios en la sociedad, evitando de esta manera inexactitudes de un mercado de intercambio directo de bienes y servicios (trueque).

Sabes algo acerca de la importancia de la moneda en la economía ? 
En  economía, una moneda fuerte se refiere a una moneda  comerciada globalmente que puede servir como un depósito de valor confiable y estable. Entre los factores que contribuyen a la condición de fortaleza de una moneda se incluye la estabilidad política,  inflación baja, políticas monetarias y fiscales consistentes, respaldo con reservas de metales preciosos  y tendencia de valoración al alza y estable al largo plazo con respecto a otras monedas.


Thomas Gresham estableció una distinción entre "monedas buenas" y "monedas malas". Según su teoría, cuando una unidad monetaria depreciada está en circulación simultáneamente con otras monedas cuyo valor no se ha depreciado en relación con el de un metal precioso, las monedas depreciadas y, por tanto, menos valiosas, serán las que circulen, la "buena" se ahorrará y a largo plazo, desaparecerá de las transacciones.
La Ley de Gresham fue pensada en particular para los sistemas monetarios bimetálicos, aunque Gresham la formuló a partir de la única moneda de plata de su época: el shillling, desnaturalizado por un señoreaje muy importante, lo que había llevado a la desaparición de los shillings fundidos antes de este señoreaje. Gresham realizó sus observaciones sobre el mal y el buen dinero mientras estaba al servicio de la reina Isabel, con respecto a la pobre calidad observada del acuñamiento británico. Los monarcas previos, Enrique VIII y Eduardo VI de Inglaterra, habían obligado al pueblo a aceptar monedas envilecidas por medio de sus leyes sobre moneda de curso legal. Gresham también hizo su comparación de buen y mal dinero cuando el metal precioso en la moneda era el mismo, aunque no comparó  Plata  con oro  ni oro con papel moneda.
Si bien la teoría fue atribuida a Gresham, esta ley es, de hecho, más antigua: Nicolás Oresme  demostró su mecanismo en 1371  y Aristófanes  ya la había evocado en su comedia Las ranas. 
Otro antecedente fue el tratado Monetae cudendae ratio (1519) de  Nicoás Copérnico, en el cual Copérnico escribió que la "mala (envilecida) moneda lleva fuera de circulación a la buena (no envilecida) moneda".

Monedas mas fuertes del mundo




uesto
Moneda
Código ISO 4217
(Símbolo)
 % Cuota diaria
(Abril de 2007)
1
USD ($)
86.3%
2
Bandera de Unión EuropeaEuro
EUR (€)
37.0%
3
JPY (¥)
17.0%
4
GBP (£)
15.0%
5
CHF (Fr)
6.8%
6
AUD ($)
6.7%
7
CAD ($)
4.2%
8-9
SEK (kr)
2.8%
8-9
HKD ($)
2.8%
10
NOK (kr)
2.2%
11
NZD ($)
1.9%
12
MXN ($)
1.3%
13
SGD ($)
1.2%
14
KRW (₩)
1.1%
Otras monedas
14.5%
Total
200%

What is economy ?


Definition:
1. Activities related to the production and distribution of godos and services in a particular geographic región.
2. The correct and effective use of available resources.

What is an economist ?

An economist is a professional in the social sicence discipline of economice. The indivial may also study, develop , and apply theories an dconcepts from economice and write about economic policy. Within this field there are many sub-fields, ranking from the broadphilosophical theories to the focused study of minutiae within specific markets, macroeconomic analysis, microeconomic analysis or financial statement analysis, involving analytical methods and tools such as econometrics, statistics, economics computacional models, financial economice, mathematical financie and mathematical economice.

Profession


Economists work in many fields including academia, goverment and in the private sector, where they may also "study data and statistics in order to spot trenes in economic activity, economic confidence levels, and consumer attitudes.They assess this information using advance  metidos in statistcal analysis, mathematics computer programing and they make recomendation about ways to improve the effeciency of a system or take advantage of trenes as they begin.

Famous economist

Current well-known economista include 2008 Nobel Memorial Prize in Economic Sciences winner Paul Krugman , a public intellectal and advocate of  modern liberal policies; Alan Greenspan, the former chairman of Federal Reserve; Ben Bernanke, the current Chairman of the federal Reserce; Joseph Stiglitz, an American economist, Noble Memorial Prize in Economics winner, critic of inequality and the governance of globalization, and Chief Economist of the World Bank.








Que es economía ?


Economía (de οἶκος, oikos "casa" con el sentido de patrimonio, y νέμω, nemo "administrar") es la ciencia social que estudia el comportamiento económico de agentes individuales: producción, intercambio, distribución, consumo de bienes y servicios entendidos estos como medios de satisfacer necesidades  humanas y resultado individual o colectivo de la sociedad. Otras doctrinas ayudan a avanzar en este estudio: la psicología  y la filosofía  intentan explicar cómo se determinan los objetivos, la historia  registra el cambio de objetivos en el tiempo, la sociología  interpreta el comportamiento humano en un contexto social y la  ciencia política  explica las relaciones de poder que intervienen en los procesos económicos.
La literatura económica puede dividirse en dos grandes campos: la microeconomía  y la macroeconomía. La microeconomía estudia el comportamiento individual de los agentes económicos, principalmente las  empresas y los consumidores. La microeconomía explica cómo se determinan variables como los precios de bienes y servicios, el nivel de salarios, el margen de beneficios y las variaciones de las rentas. Los agentes tomarán decisiones intentando obtener la máxima satisfacción posible, es decir, maximizar su utilidad. La macroeconomía  analiza las variables agregadas, como la producción nacional total, la producción, el desempleo, la balanza de pagos, la tasa de inflación y los salarios,, comprendiendo los problemas relativos al nivel de empleo y al índice de producción o renta de un país.


Profesion
Un economista es un profesional de las ciencias sociales  experto en  economía  teórica o aplicada, que estudia y analiza tanto las causas como consecuencias de los fenómenos económicos que involucran costes  y beneficios, a través del cual estructura, interpreta y elabora modelos y leyes. El alto estatus  del economista frente a la sociedad es resultado de la cantidad de información que el profesional debe de manejar para estudiar, entender y modelar la sociedad con relación a esos fenómenos. Dentro del campo de las ciencias económicas  hay muchos sub-campos, que van desde las teorías para el estudio de los mercados específicos, el análisis macroeconómico, análisis microeconómico, análisis de estados financieros, así como métodos de análisis y herramientas como la  econometría, las estadísticas, los modelos de la economía computacional, la economía finaciera, matemática financiera  y la economía matemática. Los economistas estudian cómo la sociedad distribuye los recursos, estos son tierra,trabajo y capital, para producir  bienes y servicios. Llevan a cabo la investigación, recogen y analizar datos, seguimiento de las tendencias económicas, y desarrollar las previsiones sobre una amplia variedad de cuestiones como costes de la  energía, la inflación, las tasas de ínterés, tipos de cambio los impuestos y los niveles de empleo, etc. Su capacidad de comprender flujos financieros, prever tendencias de mercados  y administrar inversiones   de manera precisa es una de sus cualidades que les permite trabajar también en cualquier área financiera.

miércoles, 25 de abril de 2012

VESTUARIO PARA ASAMBLEA

A continuación se presenta el vestuario que fue solicitado a los alumnos, para llevar a cabo la asamblea del 10 de mayo. Se recomienda que todos los alumnos traigan zapatos cómodos, ya que bailarán en su presentación.

Narradores ( Roberto, Francisco, Fernando): pantalón de vestir negro, playera roja, de cuello tipo polo.
Professor Robbins (Sebastian F.): Pantalón negro, camisa blanca, suéter o blazer negro, capa morada o azul rey, de ser posible que le cubra todo el cuerpo.
Miss Robbins (Fernanda): pantalón o falda negra, blusa blanca, cabello suelto, capa azul rey o morada, de ser posible, que la capa cubra todo el cuerpo.
Liam (Rodrigo L): pantalón de mezclilla, playera lisa, cualquier color.
Lorain (Mariana): mallas oscuras, blusón claro.
Rebecca (Daniela): mallas negras, falda de mezclilla, blusa de manga larga negra, cabello suelto, tenis.
Paul (Sebastian Ch.): pantalón de mezclilla, playera negra, tenis.
Host (Daniel): pantalón y saco o suéter negro, camisa blanca.
Gabrielle (Karla): vestido largo blanco, cabello suelto.
Neil (Guillermo): ropa negra.
Bill (Marco): disfraz de caballero tipo la bella y la bestia.
Starlight (Valeria): mallas, payasito y tutu de color pastel (azul, lila, o rosa) de ser posible, disfraz de hada.
Sylvia (Camila): vestido negro largo, cabello suelto.
Trolls (Diego, Rodrigo U.): mallas y playera verde.
Giselle (Miranda): vestido largo lila, cabello recogido.

De antemano se agradece el apoyo de los padres de familia.

Elvira´s class THE PLACE OUR FRIENDS LIVE

Animoto - My Animoto Video

lunes, 2 de abril de 2012

JVS TRANSMEDIA STORYTELLING: DRAMA PLAY: "ART'S STRANGE WAYS"

ART´S STRANGE SIDEWAYS

This story begins in our time, in an Art exposition in an University. Three siblings are taken to a different space and time.
The Halliwell siblings should save the Art before Sylvia destroys it. Gabrielle helps them to know the steps they need to follow, and Starlight takes care of them; unfourtunely Sylvia had discovered this plan and now they are in danger.
If the Halliwell siblings want to go back to their time, then they should save art.

Characters:
Narrator 1
Narrator 2
Narrator 3
Professor Robbins
Miss Robbins
Liam
Lorain
Rebecca
Paul
Host
Gabrielle
Neil
Bill
Starlight
Sylvia
Troll 1
Troll 2
Giselle

Narrator 1: Once upon a time, there was a dark age on Earth, human beings were divided by their own thoughts.

Narrator 2: A lot of artist, asked for help throughout their works, but no one listened and those works were forgotten with time.

Narrator 3: Now, six hundred of years have gone, and all these works are only memories of a far age.

Narrator 1: The story begins in our time, in a University in Europe, where three students will get the biggest surprise of their lives. This University is exposing Medieval Art and all students are there...

Professor Robbins: Well, all these works represent Middle Age, and as you see, they share some materials, like iron, jewelry, and skin.

Miss Robbins: Yes, and also music shared the same style, dominated by Gregorian chants. Instruments like guitars were used in music.

Liam: And what happened with the literature? Do people wrote about something in common?

Miss Robbins: Of course! First, Literature reproduced biblical passages, next some people used literature to disagree with Christian ideas. After all, the Roman Empire had fallen.

Professor Robbins: At the same time, literature was full of epic adventures, with knights, maids, God, loyalty, honor. Later literature also was a reflect of communities. An example of this is "La Celestina" and "Poema del Mío Cid".

Liam: Wow, thank you! I'm very deeply moved about this exposition!

Lorain: (to her brother Paul and her sister Rebecca) Well, I am really amazed about this exposition, but I'm not sure if that age was as dark as they say.

Rebecca: What do yo mean?

Lorain: I mean that sometimes I would like to watch the real age and compare these works, you know? Because Gregorian chants make me feel so peaceful, that I don't understand how a dark age may produce that precious music!

Paul: Come on Lorain! We don't know, but what's the point?

Rebecca: Paul, maybe Lorain is right, because also dance express happines. In fact, in the other room there is a Celtic representation. Let's see!!

Paul: Oh these sisters of mine!! (Sisters take his hands and run to the other room)

Narrator 2: There in the Music & Dance room...

Host: (At the door) Welcome, please do not get in with video-cameras. May I help you?

Paul: Oh yes, please take my sisters away!

Rebecca: Jajaja how fun! Get in!! (She pinches her brother).

Host: Now we invite audience to join us in this typical dance.

Narrator 3: As they were dancing, time goes back and take Paul, Rebecca and Lorain with it.

Gabrielle: Welcome to this kingdom.

Narrator 1: The Halliwell siblings were confused, the didn't understand what was happening, but Gabrielle explained to them:

Gabrielle: You are here because you should put order in this place...

Halliwell siblings: What? How?

Gabrielle: I just can tell you that this kingdom is about to fade because people is fighting and not creating. All that men do is to take territories and kill people. Art must be saved and you are the only ones that can do it.

Paul: I'm still wondering how!!! This is amazing, I told you girls! We were wrong about entering in that room! That's why I hate dancing! Look at these now? What are we going to do?

Rebecca: First of all, relax! Take it easy!

Lorain: Easy? How? We are in trouble, I want to go back! I want to go back!

Rebecca: Oh, shame on you both! This is a great adventure, and you are complaining like babies! Please... What's your name lady?

Gabrielle: My name is Gabrielle.

Rebecca: Oh please, excuse my siblings, they are scared, but I am very sure that they will help.

Gabrielle: They must to, because the only way to go back to your home is to show these people the grace of art. Otherwise, art will be lost forever and the dance you danced won't be created and you'll stay here forever.

Rebecca: What?! Oh, no! I want to go back, I want to go back!

Paul: Don't worry girls, as always I'll take care of you! Ok Gabrielle, please tell us what should we do.

Gabrielle: You should go to the charmed castle and meet the trolls, they will guide you with the charmed maid and she will tell you the rest. But be careful with Sylvia, she is a witch and she wants art to disappear.

Paul: Oh, great! Anything else?

Lorain: Paul! Thank you Gabrielle. Where is the charmed castle?

Rebecca: I suppose is that one right?

Narrator 1: The Halliwell siblings started to walk and suddenly an old man appeared on the road. He joined them without say a word. The siblings were surprised...

Lorain: Who is he?

Rebecca: I don't know... Paul!

Paul: Ok girls. May I help you sir?

Neil: Oh no, no thank you. I'm just walking...

Paul: Really? Well, do you mind to walk without follow us?

Neil: mmm yes! (Sylvia appears and Neil and her chase the siblings)

Rebecca: I am light, I'm strong to fight but not today, please just walk away! (Sylvia and Neil ger freeze)

Paul: What? How?

Lorain: It doesn't matter, run!! (They run to the castle and open the door)

Bill: What are you doing here! Go away! I am the guardian of this castle and no one can get in without permission.

Starlight: No! Let them in. Gabrielle sent them. They will help this kingdom!

Lorain: What? You were with us all the time and you didn't help us with Sylvia?

Starlight: Yes, I was! And I did help you! Because of me Rebecca froze them. You should be thankful!

Rebecca: Oh! I thought that I had powers! Mmm anyway. Thank you!

Sylvia: Hello I knew that you will come, but I can't believe that you arrived to this castle!! I am furious! How dare you! And you Starlight! You will suffer the consequences! Here is Giselle, look at her!

Paul: Who is she?

Starlight: She is Gabrielle's sister and I should take care of her! She is the bridge that gets magic, art and people together! Without her you won't achieve this mission! Now she's sad and she...

Lorain: I see, she should be happy to get magic, art and people together!

Sylvia: Yes! But now whe is so sad because a spell I put in her, jajaja!

Paul: But how can we help her?

Bill: You should give her something special.

Paul: Oh God! I knew that we shouldn't get in that dancing room!

Narrator 1: In that moment two trolls arrived to the forest and each one took a sister...

Troll 1: Now Lorain is mine! She will take all terriotires and treasures for her and she will forget about goodness and hope!

Troll 2: And Rebecca is mine, now! She'll be afraid, she won't express anything at all, and finally her heart will get sick and her mind too.

Sylvia: Tell us Paul, who are you going to save? jajajaja

Paul: Oh no, they are my sisters! I told them that I'll always protect them and now! I feel so desperate!

Giselle: It doesn't matter Paul, each minute I am losing a piece of me because of this sadness. Soon I'll be so sad that the damage will be irreversible.

Narrator 2: Paul remembered when his sisters and himself were younger, suddenly he felt love. He felt each hug his sisters and him have shared and the way it helped in bad moments...

Paul: Lorain, Rebecca, you are my sisters and I'll always protect you (He runs to Giselle) I am light, I'm strong to fight, and exactly this day the evil will go away! (At the end of the spell he hugs Giselle like he used to hug his sisters).

Sylvia: No!! How did you know?! What have you done!

(Sylvia, the Trolls, and Neil get unconscious. Paul goes with his sisters and hug them. Everybody is happy)

Narrator 1: The Halliwell siblings came bakc and Art remain safe, until now. But maybe one day Art asks you for help!

The end.

JVS TRANSMSEDIA STORYTELLING ART PROJECT: HOW CHILDREN CREATE THEIR STORIES

Actually, kids can get as many information as they want throughout books, magazzines, radio, T.V. and of course, throughout Internet.


In Jules Verne School, we work inlcuding multimedia, so we have a new mission: to investigate about Middle Age's Art.


Kids will assign different Middle Age's periods to figure out how was Art. For Art we mean music, dance, literature, visual arts and drama.


The age we will investigate include the Celtics, Saxon & Hiberno (200 - 732 AD), Byzantine Art (400 - 1453 AD), Justinian (527 - 565 AD), Islamic Art (622 - 900 AD), Carolingian Art (732 - 900 AD), Ottonian Art (900 - 1050 AD), Romanesque Style (1000 - 1140 AD), and Gothic Style (1140 - 1500 AD).


After a few days, kids found that Middle Ages come after the Roman Empire, and all subperiods share religious content. Here are some images.







After this research, children created little stories as comics about Middle Ages. The objective of this project is to get a great stroy and become it into an assembly for next May 10th, because we celebrate Mother's Day.


lunes, 26 de marzo de 2012

JVS TRANSMEDIA STORYTELLING ART PROJECT: RESEARCH: "Los Celtas"

Los Celtas es el término utilizado por lingüistas e historiadores para describir al pueblo, o conjunto de pueblos de la Edad de Hierro que hablaban lenguas celtas pertenecientes a una de las ramas de las lenguas indoeuropeas.
Los céltas insulares sí disponen de una extensa y variada literatura, siendo de las más antiguas de Europa.

La Orfebrería celta fue uno de los campos artísticos más destacados. Se han hallado un gran número de piezas de ajuares como fíbulas, torques, pendientes, collares, brazaletes, cinturones etc. de metales que van desde el hierro, el bronce y metales preciosos.






Buscan imágenes de pinturas, esculturas, instrumentos musicales de la época

Los alumnos investiga sobre la Edad Media los Celtas y el arte